Ez is volt már - random cikk

OLIMPIAI ÖTPRÓBA

olimpiai-otproba

OLIMPIAI ÖTPRÓBA

olimpiai-otproba-logo.jpg MTB VERSENYEK

- Tour de Velencei tó
- Szilvásvárad Maraton
- Hegyek Pokla Maraton
- Crosskovácsi Maraton
- Duna Maraton
- Bükk Maraton
- Mátra Maraton
- Velence Maraton

 REGISZTRÁLOK! 

Kövess minket a Facebookon is!

Strava

Komment

Címkefelhő

Ausztria (10) Bad Goisern (6) Balaton (8) baleset (24) beharangozó (51) Benkó Barbara (5) beszámoló (24) Blazsó Márton (3) bmx (4) bringapark (8) bringás (6) Bringasport (4) bringás póló (3) bringatúra (3) bringaverseny (27) Bubi (3) Buda Maraton (3) Buruczki Szilárd (3) Búr Zsolt (7) Citycross (3) Cseh Veronika (4) Cséri Szilvia (5) cyclocross (38) Danny MacAskill (3) Demeter Nikolett (7) díjátadó (4) Dósa Eszter (4) downhill (22) Drótszamár Fesztivál (12) Duna Maraton (5) e-bike (3) edzés (7) életmód (7) ellopták (3) Eplény (3) Erdőbénye (10) esés (5) EtyekCross (4) fat bike (5) Fehérkő-Lápa Hillclimb (6) fotó (4) futás (3) gerecse maraton (3) gyorszár (3) HegyiBringa (8) hegyikerékpár (58) ironman (3) Kassa (4) kerékpár (74) kerékpáros ruházat (3) kickstarter (3) kőbánya (32) Korda FIlmstúdió (4) kövérbringa (3) Magyar Kerékpársportok Szövetsége (4) magyar kupa (10) maraton (54) Mátra (6) Mátra Maraton (14) merida (4) Merkapt SE (9) Merkapt Sportközpont (12) mez (3) mezgyártás (3) MKSZ (12) mountainbike (7) mountainbike challenge (35) mountain bike (150) mozgásvilág.hu (9) MTB Piknik (9) nevezés (8) Nino Schurter (3) Nyugat Maraton Kupa (6) olimpia (4) olimpiai ötpróba (7) országúti (29) ötpróba (7) Parti András (6) Pedal MTB Tour (4) piactér (3) pincerendszer (9) póló (3) Polony István (4) Red Bull (3) rendelés (3) Rose (4) Salgótarján (6) Salzkammergut Trophy (23) Scott (4) SellarondaHERO (3) SHKE (4) Specialized (8) Strava (3) supercross (11) Szalay Péter (3) Szilvásvárad Maraton (5) Szlovákia (5) táplálkozás (6) teszt (4) tesztnap (6) Top Maraton (7) Tour de Balaton (6) Tour de Hongrie (3) Trek (7) túra (11) Underworld kupa (22) V4 (3) várgesztes (3) verseny (54) versenykiírás (13) versenysorozat (6) Vértesboglár (5) vértes maraton (5) Veszprém (4) videó (4) video (17) világbajnok (4) világkupa (9) villapark (3) visszahívás (3) Vuelta Sportiroda (9) Wouter Cleppe (4) XCO (12) Címkefelhő

Taroltak a magyarok a kolozsvári maratonon!

2015.04.28. 16:41 :: fulopmiklos

Vasárnap rendezték meg Kolozsváron a Banca Transilvania MTB maratont, amelyen 1000 induló állt rajthoz, köztük számos magyar résztvevő, akik jöttek, láttak, győztek!

faget_maraton_2015.jpg

A korábban Faget Maraton néven megrendezett viadal az egyik legnépszerűbb romániai mountain bike verseny. A Kolozsvár nyugati peremén kialakított rajtközpontban két rajtot lőttek el - 10 órakor a hosszútávon indulókét, akikre 57 km várt, majd 11.30-kor a rövidtávosok vágtak neki a 26 km-es pályának, amely nagyrészt a környező természetvédelmi területen halad, meredek emelkedőkkel és élvezetes erdei lejtőzésekkel tűzdelve. A pálya vonalvezetése és a terep egyaránt kiváló volt, csakúgy, mint az időjárás, amely az évszakhoz képest meleg idővel örvendeztette meg az indulókat.

faget_maraton-2015.jpg

A versenyen a magyar versenyzők domináltak, akik az elit kategóriában szinte mindent vittek. A férfiak versenyét 2:25:15-ös idővel Blazsó Márton (Veszpremi KE) nyerte, míg a második helyet a hetven másodperccel később befutó Szalay Péter (Bike Zone Gödöllő) szerezte meg. A bronzérem Lucian Logigan (Ideal Geiger Team) nyakába került.

A nők versenyében még nagyobb magyar fölény mutatkozott, hiszen a dobogó mindhárom fokán hazánk lányait ünnepelhettük. Az első helyet Cseh Veronika (Alpinbike Team) szerezte meg, az ezüstérmet Kiss Mónika (Bike Zone Gödöllő) zsebelte be, míg a dobogó harmadik fokára Cséri Szilvia (ZKSE) állhatott fel.

11164571_884912631566341_6269981624285236893_o.jpg

Az alábbiakban az egyik főszereplő, a nők között diadalmaskodó Cseh Veronika beszámolóját olvashatjátok:

Tavaly voltam életemben először román maratonon, s már akkor nagyon tetszett a hangulat, kicsit más volt, mint az itthon megszokott. Még télen kaptam egy meghívást Kertész Leventétől a kolozsvári maratonra, bár akkor még nem igazán tudtam milyen pálya ez, mekkora táv, milyen terepen kell menni, s egyáltalán mennyi versenyző indul itt. A főszervező viszont annyira kedvesen invitált, hogy megígértem neki, mindenképpen megyek. 

Persze mire eljött verseny hétvégéje kicsit távolinak találtam Budapestről Kolozsvárt, főleg egyedül menni, így aztán megbeszéltem Blazsó Marcival, hogy utazzunk együtt. Igaziból kicsit beteg változatot választottam, ugyanis leautóztam Szegedre, ott felvettem Marcit, Tótkomlóson még egy emberkét, s így utaztunk le hármasban Kolozsvárra, ahol helyi magyar családoknál szálltunk meg.

A meleg fogadtatás garantált volt, este 5 fogásos vacsora, s persze a pálinkát sem hagyhattuk ki, hiába tiltakoztunk. Reggelit is ígértek, így gyanútlanul nem vásároltunk be magunknak, aztán reggel én kicsit furán pillogtam, amikor nyomát nem láttam a megszokott kis tejberizs-müzli, esetleg croissant kombóm egyik összetevőjének sem. Miután üres hassal nem akartam indulni, betoltam egy tükörtojást némi tojásos-gombás felfújt és egy lekváros kenyér kíséretében, de már akkor gyanítottam, hogy lesznek ezzel még gondok. Reggeli után betekertünk a 10 km-re lévő rajthoz, amivel le is tudtuk a bemelegítést, mert már csak 20 perc volt a rajtig. A rajtnál aztán rájöttem, hogy ez egy igazán nagy rendezvény több száz indulóval, a helyi pláza parkolójából.

A hosszabbik távot választottam már korábban, ami a korábbiakhoz képest lerövidített pályát jelentett 56., km-rel és közel 1700 méter szinttel, ami a nálunk megszokott csajos pályákhoz képest kicsit keményebbnek ígérkezett. Állítólag az előző években még 70 km-es volt a hosszabbik penzum a végén valami hírhedt Golgota mászással. Most rövidebb lett, de a szint és a mászás megmaradt.

Rajtnál együtt álldogáltunk a magyar csajokkal, meg a román lánykákkal, egész sokan jöttek el itthonról erre a versenyre. Cséri Szilvi közben a taktikájukat is kihallgatta, miszerint 25 km-ig majd teszik a kereket, aztán jól otthagynak mindenkit. Hm…ezen jókat nevetgéltünk, vajon kire tervezték a kereket tenni, de aztán a rajt után láttuk is, hogy úgy nyomják a helyi lányok, mintha az életükért küzdenének.

Nem is esett jól a rajt, ahol rövid sík aszfalt után azonnal jött egy aszfaltos, majd terepes mászás egészen 9 km hosszan. Miután éreztem, hogy a reggelire vett tojások mindegyik változata szeretne kiugrani a hasamból, eléggé aggódtam, végig tudom-e tekerni így a pályát. Így aztán biztos ami biztos alapon próbáltam az elején jó gyorsan menni, legyen időm hánykolódni, mielőtt az összes lány utolér.

Az első frissítő 15 km-nél volt, itt gyorsan vettem magamhoz vizet, meg átgaloppoztam a kis tisztáson futva, mivel a banánokat biztos távolban helyezték el az úttól. Ezzel a mutatvánnyal jól el is veszítettem a két fiút, akiket addig üldöztem, de lett helyette újabb, aki háromszor is leszorított az útról a nyomvályús részeken. Azért akkor kezdtem kicsit mérges lenni, de a sors kegyetlen, szegény nem nagyon szerette a könnyű áttéteket használni, így a következő meredek felfelén - szó szerint - menet közben dőlt ki az útról. Itt még láttam magam mögött Szilvit is, gondoltam is, hogy hamarosan jönnek szépen sorban, de kitartottam, tömtem magamba a gélt, a banánt meg az izót, hátha feledtetik a reggelit.

cseh_veronika.jpg
Azt hiszem egyébként, hogy életemben először ettem meg egy versenyen az összes gélt, konkrétan 3 iso gélt és 4 simát elfogyasztottam nagy ijedtemben, ne legyek rosszul.

A pályán folyamatosan olyan érzésem volt, hogy felfelé megyünk, mert olyan sok rövid, meredek és kevésbé meredek kaptató volt, hogy a lefeléket észre sem vettem. Közben azért volt időm észlelni, hogy elképesztő mennyiségű birkát legeltetnek a dimbes-dombos tájon, ahol tekertünk, s persze gyönyörű volt az egész környék.

A pálya utolsó frissítője után, az utolsó 10 km-re összeért a pályánk a rövidebb távval, na itt konkrétan imádkoznom kellett, hogy ne gyaluljanak le a rövidtávos rakéták. Olyan elképesztő stílusban és tempóval közlekedtek a sporttársak, hogy nem győztem szlalomozni. 

Szerencsére még jött egy erősebb emelkedő, amin sokan leszálltak, így tekerve ott tudtam hagyni a félelmetes szekciót, de azért izgultam rendesen, hogy mikor érek már be a célba galiba nélkül. Még Bukit is megpillantottam a Merkaptból, a vége előtt 2 km-rel, így volt motiváció a célig, de már csak mögötte tudtam beérni. Csajoknál abszolút első lettem a hosszabbik távon, örültem is neki, mert nem gondoltam volna, hogy a reggeli után ezt így abszolválom.

Az eredményhirdetésig jófajta gulyás, ingyen sör, bringamosó várt minket. Főszervező Leventénk az eredményhirdetés előtt, a végére még kitalált egy kis mulatságot, a kategóriák győzteseit versenyeztette gyerekbringákon, mulatságos volt…

cluj.jpg

A magyarok igen sikeresek voltak, az elit fiúknál Blazsó Marci nyert, Szalay Péter a 2. helyen ért célba. Elit csajoknál Cseh Roni, Kiss Mónika, Cséri Szilvi lett a sorrend. A 18 év feletti nőknél pedig Bartos Juci harmadik lett, amire már csak itthon döbbentünk rá, amikor kiderült, hogy a kategóriájukban egy fiú ment végig egy lány névre szóló rajtszámmal.

Ezt azért sajnálom, mert a szervezők igen sok szép ajándékkal halmozták el a dobogósokat, s szegény Juci még a megérdemelt dobogós képét sem tudta így megszerezni.

Summa summarum klassz verseny volt, ha rajtam múlik, igyekszem idén minél több ilyen jó hangulatú, s csodás helyen rendezett román maratonra elmenni.

Beszámoló: Cseh Veronika
Fotó: Káldi Tamás

Szólj hozzá!

Címkék: maraton mountain bike Kolozsvár Blazsó Márton Cséri Szilvia Szalay Péter Faget Maraton Cseh Veronika

A bejegyzés trackback címe:

https://mountainbike.blog.hu/api/trackback/id/tr507405304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása