Ez is volt már - random cikk

OLIMPIAI ÖTPRÓBA

olimpiai-otproba

OLIMPIAI ÖTPRÓBA

olimpiai-otproba-logo.jpg MTB VERSENYEK

- Tour de Velencei tó
- Szilvásvárad Maraton
- Hegyek Pokla Maraton
- Crosskovácsi Maraton
- Duna Maraton
- Bükk Maraton
- Mátra Maraton
- Velence Maraton

 REGISZTRÁLOK! 

Kövess minket a Facebookon is!

Strava

Komment

Címkefelhő

Ausztria (10) Bad Goisern (6) Balaton (8) baleset (24) beharangozó (51) Benkó Barbara (5) beszámoló (24) Blazsó Márton (3) bmx (4) bringapark (8) bringás (6) Bringasport (4) bringás póló (3) bringatúra (3) bringaverseny (27) Bubi (3) Buda Maraton (3) Buruczki Szilárd (3) Búr Zsolt (7) Citycross (3) Cseh Veronika (4) Cséri Szilvia (5) cyclocross (38) Danny MacAskill (3) Demeter Nikolett (7) díjátadó (4) Dósa Eszter (4) downhill (22) Drótszamár Fesztivál (12) Duna Maraton (5) e-bike (3) edzés (7) életmód (7) ellopták (3) Eplény (3) Erdőbénye (10) esés (5) EtyekCross (4) fat bike (5) Fehérkő-Lápa Hillclimb (6) fotó (4) futás (3) gerecse maraton (3) gyorszár (3) HegyiBringa (8) hegyikerékpár (58) ironman (3) Kassa (4) kerékpár (74) kerékpáros ruházat (3) kickstarter (3) kőbánya (32) Korda FIlmstúdió (4) kövérbringa (3) Magyar Kerékpársportok Szövetsége (4) magyar kupa (10) maraton (54) Mátra (6) Mátra Maraton (14) merida (4) Merkapt SE (9) Merkapt Sportközpont (12) mez (3) mezgyártás (3) MKSZ (12) mountainbike (7) mountainbike challenge (35) mountain bike (150) mozgásvilág.hu (9) MTB Piknik (9) nevezés (8) Nino Schurter (3) Nyugat Maraton Kupa (6) olimpia (4) olimpiai ötpróba (7) országúti (29) ötpróba (7) Parti András (6) Pedal MTB Tour (4) piactér (3) pincerendszer (9) póló (3) Polony István (4) Red Bull (3) rendelés (3) Rose (4) Salgótarján (6) Salzkammergut Trophy (23) Scott (4) SellarondaHERO (3) SHKE (4) Specialized (8) Strava (3) supercross (11) Szalay Péter (3) Szilvásvárad Maraton (5) Szlovákia (5) táplálkozás (6) teszt (4) tesztnap (6) Top Maraton (7) Tour de Balaton (6) Tour de Hongrie (3) Trek (7) túra (11) Underworld kupa (22) V4 (3) várgesztes (3) verseny (54) versenykiírás (13) versenysorozat (6) Vértesboglár (5) vértes maraton (5) Veszprém (4) video (17) videó (4) világbajnok (4) világkupa (9) villapark (3) visszahívás (3) Vuelta Sportiroda (9) Wouter Cleppe (4) XCO (12) Címkefelhő

Ettől menőbb futóbringát még nem láttál!

2017.07.30. 18:23 :: fulopmiklos

Elkészült minden idők legmenőbb futóbringája címmel jelent meg képes beszámoló egy 3 éves kislánynak épített futóbicikliről a Merkapt Sportegyesület oldalán. A cím nem túlzó: egy gyári bicikli került teljes átépítésre, hogy egy valóban csodaszép és teljesen egyedi futóbringa szülessen meg.

kokua-jumper-custom-made-3.jpg

A projekt a bicikli tulajdonosának megszületése előtt kezdődött, a lelkes apuka már ekkor azt tervezgette, hogy milyen lesz a kislánya első bicaje. A futóbicikli - amely a játszótér kerítésén túl is bízhat az elismerő pillantásokban - elkészült, a megvalósításáról pedig számoljon be a büszke apuka, Röfler Tamás.

A kislányom születése után akadtam erre a topikra és nem sokkal később mutatta be a Paradox a saját Kokua Jumperét. Ekkor határoztam el, hogy nekem is kell készítenem egyet, mint boldog apa és lelkes kerékpáros.

Nagyobb hangsúlyt kapott a design, mint a tömeg, így nem is lett könnyebb, mint a gyári bringa – a súlya: 3420 gramm lett. Az építés eléggé elhúzódott, de még időben elkészült. Az gyári modell beszerzése után egymással párhuzamosan készültek az egyedi alkatrészek.

kokua-jumper-custom-made-1.jpg
A váz

A lakk eltávolítása után magam políroztam a vázat, majd lézergravírozással megkapta a feliratokat. A forgáspont csapágyakat kapott és kifúrtam a fékkábel helyét. Kapott egy gravírozott alu headbadge-t is.

Láncvilla

A láncvilla PM tárcsafék adaptert kapott és ki lett fúrva a fékkábel helye, végül Honda Jazz Pink színre lett lefestve. Villa Sikerült vásárolnom egy nyak tetején sérült cyclocross karbon villát. Lábait levágtam az alapként szolgáló kisbringa gyári villájának méreteihez igazodva és alutömböket ragasztottam bele, amikből kialakítottam a papucsokat. A féktüskék helyére 2 db LED lett beépítve, amiket a villanyakból egy rezgésérzékelő kapcsol ki-be, míg az időzítésről külön elektronika gondoskodik. Az áramforrás 3 db AAA elem, szintén a villanyakban.

Első kerék

Az agytest egy karbon villanyak darab lakkozva, amibe aluperselyek kerültek, amik a csapágyat tartják - alutengellyel és Shimano gyorszárral. A küllőzés radiális, egyenes fejű Sapim küllővel, piros alu küllőanyával készült, a felni maradt a Kokua gyári, ami azért polírozva lett.

kokua-jumper-custom-made-2.jpg

Hátsó kerék

Az agytest egy régi Marzocchi becsúszószár-darab polírozva, amely csapágyakat és egy alutengelyt kapott, Shimano gyorszárral. A féktárcsa rotorját egy régi agyról származó csillag tartja, ami pontosan lett illesztve, majd csavarokkal rögzítve. A küllőzés itt is radiálisan, egyenes fejű Sapim küllővel, piros alu küllőanyával lett megoldva. A felni itt is a gyári maradt, ami az elsőhöz hasonlóan polírozásra került.

kokua-jumper-custom-made-6.jpg

Fék

A fék egy XT M785 hidraulikus tárcsafék lett. A fékkart nem módosítottam, elég volt csak közelebb állítni, így is kényelmesen eléri a lányom.

kokua-jumper-custom-made-5.jpg

Megkértük a bringaépítő apukát, hogy mesélje el, a bicikli megszületése során melyik komponens okozta a legnagyobb fejtörést.

Amikor megszületett a fejemben a világítás ötlete, hogy legyen két nagy LED a villába építve a használaton kívüli féktüskék helyén, írtam a hobbielektronika fórumára. Leírtam, hogy szeretnék két LED-et, amit 3 db AAA elemről üzemeltetnék és automatán kell működnie. Pár percen belül meg is érkezett a rövid válasz: „ez így nem fog működni.” Köszi gondoltam, de ezzel nem vagyok kisegítve. Hamarosan még egy üzenet „rezgésszenzorra biztos szükséged lesz”. Hohó! Gondoltam jó lesz ez, ám egy órán belül törölték is a topikot. Sebaj, a lényeg átjött!

Mentem a legközelebbi elektronikai boltba, ahol szintén felvázoltam mit szeretnék. „Futóbiciklire világítást? Nem lesz jó!” Nyeltem egyet és vettem két darab 10 mm-es LED-et és egy elemtartót. Hazamentem és kipróbáltam a LED-eket a három elemmel. Világít, de még hogy! Hamarosan megérkezett a netről a rezgésszenzor is. Mire megjött kikupáltam egy kicsit magam fizikából. Beépítettem az áramkörömbe a rezgésszenzort is. Megmozgattam… hoppá, működik, igaz csak egy pillanatra és alig-alig villan fel (hiszen csak egy rövid jelet ad). Összeomlás.

kokua-jumper-custom-made-7.jpg

Hogy a pi….a csináljam meg? Kell egy időzítő, ami a jelre adott ideig ellátja feszültséggel a LED-eket! Ezen töprengtem pár napot, mire meglett a megoldás: Zsuzsi kis „földhözvágós”, villogós labdája. Kibeleztem, a tök egyszerű áramkörét beépítettem az enyémbe és láss csodát, pont úgy működik az egész, ahogy elképzeltem. Hatalmas boldogság volt! Elvittem egy amatőr rádiós ismerőshöz, aki szintén meglepődött, hogy működik, de segített kimérni és pár ellenállással még jobbá tenni. Azóta is teszi a dolgát!

kokua-jumper-custom-made-4.jpg

A LED működése az alábbi videóban is megtekinthető. A bringához sok örömet és egészséget kívánunk! Viszont Tominak már lehet törnie a fejét Zsuzsi következő bringán, mert maximum két év múlva esedékes az első pedálos bicaj.

komment

Címkék: beszámoló kerékpár futóbicikli

A bejegyzés trackback címe:

https://mountainbike.blog.hu/api/trackback/id/tr8412701783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása