Ez is volt már - random cikk

OLIMPIAI ÖTPRÓBA

olimpiai-otproba

OLIMPIAI ÖTPRÓBA

olimpiai-otproba-logo.jpg MTB VERSENYEK

- Tour de Velencei tó
- Szilvásvárad Maraton
- Hegyek Pokla Maraton
- Crosskovácsi Maraton
- Duna Maraton
- Bükk Maraton
- Mátra Maraton
- Velence Maraton

 REGISZTRÁLOK! 

Kövess minket a Facebookon is!

Strava

Komment

Címkefelhő

Ausztria (7) Bad Goisern (4) Balaton (7) baleset (24) beharangozó (47) Benkó Barbara (5) beszámoló (22) Blazsó Márton (3) bmx (4) bringapark (7) bringás (5) Bringasport (4) bringás póló (3) bringatúra (3) bringaverseny (23) Bubi (3) Buda Maraton (3) Buruczki Szilárd (3) Búr Zsolt (7) Citycross (3) Cseh Veronika (4) Cséri Szilvia (5) cyclocross (35) Danny MacAskill (3) Demeter Nikolett (7) díjátadó (4) Dósa Eszter (4) downhill (22) Drótszamár Fesztivál (12) Duna Maraton (4) e-bike (3) edzés (7) életmód (7) ellopták (3) Eplény (3) Erdőbénye (10) esés (5) EtyekCross (4) fat bike (5) Fehérkő-Lápa Hillclimb (6) fotó (4) futás (3) gerecse maraton (3) gyorszár (3) HegyiBringa (8) hegyikerékpár (55) ironman (3) Kassa (4) kerékpár (71) kerékpáros ruházat (3) kickstarter (3) kőbánya (27) Korda FIlmstúdió (4) kövérbringa (3) Magyar Kerékpársportok Szövetsége (4) magyar kupa (9) maraton (52) Mátra (6) Mátra Maraton (12) merida (3) Merkapt SE (8) Merkapt Sportközpont (10) mez (3) mezgyártás (3) MKSZ (12) mountainbike (7) mountainbike challenge (35) mountain bike (135) mozgásvilág.hu (8) MTB Piknik (9) nevezés (8) Nino Schurter (3) Nyugat Maraton Kupa (6) olimpia (4) olimpiai ötpróba (7) országúti (27) ötpróba (6) Parti András (6) Pedal MTB Tour (4) piactér (3) pincerendszer (8) póló (3) Polony István (4) Red Bull (3) rendelés (3) Rose (4) Salgótarján (6) Salzkammergut Trophy (17) Scott (4) SHKE (4) Specialized (8) Strava (3) supercross (11) Szalay Péter (3) Szilvásvárad Maraton (5) Szlovákia (5) táplálkozás (6) teszt (4) tesztnap (5) Top Maraton (7) Tour de Balaton (6) Tour de Hongrie (3) Trek (7) túra (10) Underworld kupa (19) V4 (3) várgesztes (3) verseny (51) versenykiírás (13) versenysorozat (6) Vértesboglár (5) vértes maraton (5) Veszprém (4) video (17) videó (4) világbajnok (4) világkupa (9) villapark (3) visszahívás (3) Vuelta Sportiroda (8) Wouter Cleppe (4) XCO (12) Címkefelhő

A norvégok kitalálták az utcai bringás felvonót

2014.09.30. 20:35 :: fulopmiklos

Biztos, hogy csak valamelyik jóléti társadalomból származhat ez az agyament ötlet, mert máshol ilyet nem találnak ki, egyszerűen azért mert semmi szükség rá. Szóval a norvégok kitalálták és meg is valósították azt a biciklis felvonót, amely az úttestbe kerül beépítésre és egy 130 méteres hegy (domb) jelentette emelkedő leküzdésében segít a kényelmes honpolgároknak.

tmg-slideshow_xl.jpg

A trondheimi CycloCable névre hallgató lift az útburkolat alá rejtett kábelrendszer segítségével húzza fel a megfáradt, vagy épp puhány kerékpárosokat a város magaslati pontjára. Az egészben az a legszebb, hogy mindezért még hajlandóak is fizetni a derék norvégok.

A zseniálisnak éppen nem nevezhető eszköz honlapján már több mint 200 ezer elégedett felhasználóról számolnak be, ahol a felvonót a város turisztikai látványosságának nevezik. Hát, ezért biztos nem utaznánk Trondheimbe, sőt javasolnánk az eszközt nevezni az Ignobel-díjra, amit a mihaszna találmányokért osztanak ki.

Hangsúlyoznánk, hogy a kissé negatív véleményünk azért alakult ki az eszközzel kapcsolatban, mert mi, hobbi sportolóként a kerékpárra - a közlekedési funkcióján túl - mint sporteszközre gondolunk és ezzel a nézőponttal nehezen fér össze az utcai bringás felvonó koncepciója. Bizonyára vannak olyanok, akik örömmel használnának egy ilyen "rásegítőt", ám feltehetőleg ők nem a blogunk olvasói. :) 

tmg-slideshow_xl (3).jpg

11.jpg

cyclocable trondheim.jpg

tmg-slideshow_xl (1).jpg

09.jpg

7 komment

Címkék: kerékpár felvonó Norvégia Trondheim CycloCable

A bejegyzés trackback címe:

https://mountainbike.blog.hu/api/trackback/id/tr826734443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabóbakterúr 2014.09.30. 16:42:22

Ez már beteges. Én 100% , hogy nem használnám. Vagy feltolom vagy feltekerek, vagy nem kerékpározom, de ez...

PiperPerabo 2014.10.01. 07:33:24

@Szabóbakterúr: Síma kényelmi szolgáltatás. Mert megtehetik. És te is kipróbálnád. Naná...))

Nazareus 2014.10.01. 10:28:08

Vannak akik sporteszközként tekintenek az autóra, és vannak, akik egyszerüen csak el akarnak jutni A-ból B-be. És ugyanez igaz a biciklire is.

Szamiz67 2014.10.01. 12:53:14

Szerintem ez egy kerékpáros közlekedési zsákutca, az elektromos rásegítés korában semmi értelme ilyen jellegű fejlesztésnek. 1 utca, 1 emelkedő megoldásra került egy csomó pénzből, remek.

labi 2014.10.01. 12:56:57

Jah, csomó ilyen buziság van, pl a lift... Pedig fel lehetne menni gyalog is. Nyilván nem mindenki sportként bringázik, pl anno nagyanyám se, aki a végén pont azért tette le, mert a házuknál az utolsó 200 méter emelkedő volt amit idősen már nem birt, míg a többi sík részt még vidáman...

No ennyit a leszólásokról.

Baloldali érték 2014.10.01. 13:15:37

Nehogy könnyebb legyen már nekik. Mit képzelnek ezek hogy A-ból B-be csak úgy biciklizgetünk mintha közlekednénk? Arra ott az autó.

Biciklivel csakis sportolni lehet. Aki nem tud feltekerni az emelkedőn, vagy nem akar minden reggel izzadtan beérni a munkába az mi a francnak ül biciklire?

A lifteket is be kell tiltani, mert a hegymászók sem használnak liftet. Aki nem tud felmenni a lépcsőn, annak semmi keresnivalója emeletes házban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.05.07. 20:24:00

@labi: @Baloldali érték: Nagyon egyetértek veletek...
Megcsinálták a norvégok, mert miért ne, ilyen úgysincs máshol.Erre a jó magyar hozzáállás az, hogy mekkora baromság... :-(
Csak jelzem, akkor az is nyámnyila elkényeztetett puhány csiga, aki önindítót használ a kocsiján.Tessék csak szépen kézzel kurblizni az autó motorját, akár naponta ötvenszer is, ahogy 100 évvel ezelőtt is csinálták.Akkor se haltak bele az emberek.