A közelmúltban megújult Magyar Kerékpársportok Szövetségének egyik stratégiai, és egyben legfontosabb rövid távú kommunikációs célja egy brand létrehozása a sportág számára, amely egységes és azonosítható megjelenést mutat a külvilág felé, közös identitást jelent a sportág számára, valamint kereskedelmi eladhatóságot is lehetővé tesz.
A rövidtávú célkitűzések között szerepelt a brandhez tartozó név, logó, weboldal és a Facebook oldal létrehozása.
A brand név meghatározásánál a legfontosabb tényezők a következők voltak: könnyű megjegyezhetőség, fiatalos, közbeszédben jól használható, valamint egyértelműen utal a kerékpározásra, mint sportágra. A brandhez tartozó logó képviseli a többi hazai sportág között a kerékpározást, mind Magyarországon, mind külföldön, szakmai és laikus körökben is azonosíthatóvá teszi a „mozgalmat”, szervezettséget, sportszerűséget, profizmust sugároz, valamint a szponzorok számára eladható, színvonalas brand-et képvisel. A 2015. február 27-i elnökségi ülésen az MKSZ elnöksége a BringaSport brandnevet, és az alábbi hozzá tartozó logót választotta.
A brand elnevezését és a logó megtervezését követő lépés a Bringasport.hu portál felépítése volt. Az új weboldal a teljes magyar kerékpársport információs portálja lesz, – szakágak szerint strukturálva (országút, páya, MTB XC, MTB DH, cyclo-cross, BMX, trial, terem és para-kerékpározás) – amely minden, a kerékpársportok iránt érdeklődő felhasználót információkkal szolgál ki. Ezen belül egy elkülönített részen találhatók meg magával az MKSZ-szel kapcsolatos információk, amelyek tulajdonképpen csak a szövetség tagjait érintik és érdeklik. Jelenleg a weboldal 80%-os elkészültségű, tartalmi szempontból felfedezhetők még hiányosságok. Ezúton is kérjük a szakágak szíves közreműködését, hogy a tartalmi részek összeállítása is mihamarabb elkészülhessen (pl. szakágak bemutatása, országúti szakág válogatott kerettagok, ranglista, versenyszabályok, downhill szakág versenyszabályok, BMX szakág válogatott kerettagok, trial és terem szakágak versenyszabályai, ranglistái, válogatott kerettagjai).
Természetesn az új arculat az MKSZ által támogatott versenyeken is megjelenik a Bringasport névvel. A versenyszervezőknek szerződésekben meghatározott megjelenési területet, reklámfelületeket szükséges biztosítaniuk a rendezvényeken. Ennek megfelelően az idei évtől egyrészt a szövetség különböző Bringasport marketing elemeket biztosít a versenyszervezők részére (pl. Bringasport reklámzászlók, roll-up-ok), másrészt szakmai segítséget is nyújt a versenyszervezők részére a versenyszervezői szerződésekben meghatározott kommunikációs követelmények teljesítéséhez. A versenyszervezőkön túl az Magyar Kerékpársportok Szövetsége által kiemelten támogatott sportolók szintén nagy szerepet fognak vállalni abban, hogy a közös, kerékpársportot képviselő BringaSport brandet minél szélesebb körben megismerje a nyilvánosság.
Komment