Ez is volt már - random cikk

OLIMPIAI ÖTPRÓBA

olimpiai-otproba

OLIMPIAI ÖTPRÓBA

olimpiai-otproba-logo.jpg MTB VERSENYEK

- Tour de Velencei tó
- Szilvásvárad Maraton
- Hegyek Pokla Maraton
- Crosskovácsi Maraton
- Duna Maraton
- Bükk Maraton
- Mátra Maraton
- Velence Maraton

 REGISZTRÁLOK! 

Kövess minket a Facebookon is!

Strava

Komment

Címkefelhő

Ausztria (7) Bad Goisern (4) Balaton (7) baleset (24) beharangozó (46) Benkó Barbara (5) beszámoló (20) Blazsó Márton (3) bmx (4) bringapark (6) bringás (5) Bringasport (4) bringás póló (3) bringatúra (3) bringaverseny (21) Bubi (3) Buda Maraton (3) Buruczki Szilárd (3) Búr Zsolt (6) Citycross (3) Cseh Veronika (4) Cséri Szilvia (5) cyclocross (33) Danny MacAskill (3) Demeter Nikolett (7) díjátadó (4) Dósa Eszter (4) downhill (22) Drótszamár Fesztivál (12) Duna Maraton (4) e-bike (3) edzés (7) életmód (7) ellopták (3) Eplény (3) Erdőbénye (10) esés (5) EtyekCross (4) fat bike (5) Fehérkő-Lápa Hillclimb (6) fotó (4) futás (3) gerecse maraton (3) gyorszár (3) HegyiBringa (8) hegyikerékpár (55) ironman (3) Kassa (4) kerékpár (68) kerékpáros ruházat (3) kickstarter (3) kőbánya (25) Korda FIlmstúdió (4) kövérbringa (3) Magyar Kerékpársportok Szövetsége (4) magyar kupa (9) maraton (51) Mátra (6) Mátra Maraton (10) merida (3) Merkapt SE (8) Merkapt Sportközpont (10) mez (3) mezgyártás (3) MKSZ (12) mountainbike (7) mountainbike challenge (35) mountain bike (133) mozgásvilág.hu (7) MTB Piknik (9) nevezés (8) Nino Schurter (3) Nyugat Maraton Kupa (6) olimpia (4) olimpiai ötpróba (7) országúti (27) ötpróba (6) Parti András (6) Pedal MTB Tour (4) piactér (3) pincerendszer (8) póló (3) Polony István (4) Red Bull (3) rendelés (3) Rose (4) Salgótarján (6) Salzkammergut Trophy (17) Scott (4) SHKE (4) Specialized (8) Strava (3) supercross (11) Szalay Péter (3) Szilvásvárad Maraton (5) Szlovákia (5) táplálkozás (6) teszt (4) tesztnap (5) Top Maraton (7) Tour de Balaton (6) Tour de Hongrie (3) Trek (7) túra (10) Underworld kupa (19) V4 (3) várgesztes (3) verseny (51) versenykiírás (13) versenysorozat (6) Vértesboglár (5) vértes maraton (5) Veszprém (4) videó (4) video (17) világbajnok (4) világkupa (9) villapark (3) visszahívás (3) Vuelta Sportiroda (7) Wouter Cleppe (4) XCO (12) Címkefelhő

Kerékpáros előzésekor 1,5 méter a biztonságos távolság

2018.08.06. 15:11 :: fulopmiklos

Távolság, ami közelebb hoz címmel indít szemléletformáló kampányt az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. A program célja, hogy felhívjuk az autóvezetők figyelmét a megfelelő előzési oldaltávolság biztosítására, amikor kerékpározók mellett haladnak el. Másfél méter lakott területen kívül, egy méter településen belül az ajánlott távolság, amit meg kell tartani, hogy a kerékpáros és az autós biztonságosan haladhasson el egymás mellett.

oldaltavolsag1.jpg

Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos azzal nyitotta a sajtótájékoztatót, hogy jelenleg a világ negyedik legelhízottabb nemzete vagyunk, amelyen változtatni szeretnénk. Elmondta, hogy egy kutatás alapján 2 évvel hosszabb a rendszeresen biciklivel munkába járó emberek várható élettartama, mint azoké, akik autóval teszik meg ugyanezt az utat. Ha 100 ezer ember elkezdene biciklivel munkába járni, akkor 200 ezer évet nyernének a magyarok.  Egy másik kutatást is idézett, amely szerint Magyarországon a legtöbben azért nem ülnek biciklire, mert nem érzik magukat biztonságban. Azért indítja útjára a másfél méteres előzési oldaltávolságot népszerűsítő kampányt a kormánybiztosi iroda, hogy biztonságosabbá tegyük a közlekedést a kerékpározók és autóvezetők számára is.

Hosszabb és egészségesebb élet

A kormánybiztos elmondta, hogy a KRESZ módosítását előkészítő társadalmi egyeztetésen minden kerékpáros szervezet egyetértett abban, hogy 1,5 méternek kell lennie az előzési oldaltávolságnak országúton, és 1 méternek település határon belül. Jelenleg a KRESZ-ben pusztán annyi szerepel, hogy megfelelő oldaltávolságot biztosítson az autóvezető a kerékpárosnak. A kampány azt javasolja, hogy a megfelelő a másfél méter és az egy méter legyen.

A kormánybiztos kiemelte, hogy az előzési oldaltávolság kampány nem a kerékpárosokról szól az autósok ellen, hanem meghatározzuk, hogy mi a kívánatos és biztonságos a közlekedésben, ami mindenkinek segít. Reményét fejezte ki, hogy a kampány hatására biztonságosabbá válnak az utak, és többen kezdenek el kerékpározni a mindennapokban. Így összességében hosszabb és egészségesebb életet fogunk élni.

sargatriko.jpg

Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője a kampányt indító sajtótájékoztatón bemutatta az idei Tour de Hongrie sárga trikóját, amelyet minden nap a versenyben élen lévő versenyző fog viselni. A sárga trikón idén a kampány üzenete lesz látható. A főszervező elmondta, hogy két okból karolta fel a kezdeményezést a Tour de Hongrie. Egyrészt egy sportoló egy év alatt 20000 kilométert kerékpározik, míg egy hobbikerékpárosnál már a 2000 kilométer is nagyszerű szám. Így elmondható, hogy versenyszervezőként tízszer olyan fontos számára, hogy az autóvezetők vigyázzanak a kerékpárosra. Felhívta a figyelmet, hogy a kerékpáros teljesen védtelen akkor, amikor megelőzik, teljesen ki van szolgáltatva az autóvezetőnek. A verseny csatlakozásának másik oka, hogy a Tour de Hongrie-t kiemelt médiafigyelem kíséri. Ez a figyelmet örömmel használják fel, hogy egy ilyen fontos és jó ügyet támogassanak. A Tour de Hongrie-n emellett több csapat is a kampány képét fogja a mezén viselni.

Románia előttünk jár

Révész Máriusz elmondta, hogy számos országban a másfél méteres előzési oldaltávolság már része a helyi KRESZ-nek, így például Franciaországban, Belgiumban, Spanyolországban, de tavaly óta már Romániában is. A kampánynak az a célja, hogy végül itthon is a szabályozás része legyen a kampány fő üzenete.

A másfél méteres oldaltávolság fontosságára Chrisitan Prudhomme, a Tour de France főszervezője hívta fel a figyelmet, amikor tavaly bemutatta az idei verseny útvonalát. A Tour de France kiemelt témává tette az előzési oldaltávolság fontosságát. A magyarországi kampány ehhez a kezdeményezéshez csatlakozik. Így a megjelenésében is a francia kampány elemeit használja.

A kampány hivatalos honlapja: masfelmeter.hu

5 komment

Címkék: baleset oldaltávolság Tour de Hongrie

A bejegyzés trackback címe:

https://mountainbike.blog.hu/api/trackback/id/tr7014165213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csúti csüngőhasú tolvaj 2018.08.09. 07:58:54

Ez a jévész májijusz ismét csak a butaságát bizonyította. A magyar KRESZ biztonságos oldaltávolságot ír elő, ami arról szól, hogy ha a kerékpáros kikerülés közben az autó elé dőlne, akkor se legyen baleset. Akinek ebből nem jön le a cirka 4. osztályos anyag a derékszögű háromszögről, ... na abból lesz fideSS képviselő, fideSSrajongó, fideSSszavazó és kerékpáros.

csúti csüngőhasú tolvaj 2018.08.09. 08:02:43

Amúgy az is megérne egy misét, hogy ha az egységagyú negatív IQ-s tekerődroid elvárja a másfél méteres távolságot amikor előzik, akkor abban a szituációban amikor az autósor az ő sebességével, vagy lassabban halad, akkor milyen elvtől vezérelve hiszi azt az agyatlan barma, hogy neki nem kell betartani a másfél métert amikor szabálytalanul megy el ugyanabban a sávban az autótól 10 centire?

Adil86 2018.08.09. 08:07:35

Részben egyetértek a kezdeményezéssel, de... Jó pár fedélzeti kamera videót rakhatnék fel olyan esetekről - vidéki kisváros -, hogy a kerékpárosok egymás mellett beszélgetve közlekednek, kasza egyéb szerszám oldalra lógva, gázpalack vagy más nehéz dolog a kormányon és ingázik az padka és a felező vonal között. Szóval a másik oldal is tehetne nem keveset a jobb viszonyért.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.08.09. 14:27:22

Kár, hogy mártíriusz személye hiteltelenné teszi az egészet.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.08.09. 14:29:36

@csúti csüngőhasú tolvaj: mondanám, hogy ebbe kár politikát keverni, de sajnos A Tanú korát éljük ismét, rengeteg Virág elvtárssal, köztük ezzel a bekötött fejű izével...