Ez is volt már - random cikk

  • Nemzetközi mezőnnyel rajtol hétvégén a Mátra Maraton!Folyamatosan érkeznek a külföldi nevezések a szeptember 1-i Mátra Mountain Bike Maratonra. Eddig több mint 800 versenyző regisztrált a négy táv valamelyikére, köztük a szlovén bajnok, XCO EB...
  • Miért múlt ki a Duna Maraton?Idén szép csendben, mondhatni fű alatt maradt el a nagy múltú Duna Maraton, amely ráadásul a 20. alkalom lett volna, egy igazi ünnep. Az ikonikussá váló rendezvény két éve cserét gazdát, most a...
  • Aki fiúként indult, de férfiként ért célbaMinden mountain bike-os fejében ott motoszkál, hogy egyszer beleálljon egy komoly kihívásba. Természetesen a kihívás nagysága függ az egyén képességeitől, elszántságától és lehetőségeitől, ám montis...
  • Bringások lepték el a BalatontMájus 18-án, szombaton háromezer túrázóval teltek meg a „magyar tenger” kerékpárútjai. Ennyi kerékpáros vágott ugyanis neki az ország legnagyobb bringás túrájának, a McDonald's BringaMánia Tour de...
  • Bringázázz a Tour de France-résztvevő, Geoffroy Lequatre társaságábanHa szívesen csapnál egy edzőkört az angol országúti kerékpáros-körverseny győztesével, a többszörös Tour de France-résztvevő Geoffroy Lequatre oldalán, akkor máris mondjuk a programod szombat...

OLIMPIAI ÖTPRÓBA

olimpiai-otproba

OLIMPIAI ÖTPRÓBA

olimpiai-otproba-logo.jpg MTB VERSENYEK

- Tour de Velencei tó
- Szilvásvárad Maraton
- Hegyek Pokla Maraton
- Crosskovácsi Maraton
- Duna Maraton
- Bükk Maraton
- Mátra Maraton
- Velence Maraton

 REGISZTRÁLOK! 

Kövess minket a Facebookon is!

Strava

Komment

Címkefelhő

Ausztria (10) Bad Goisern (6) Balaton (8) baleset (24) beharangozó (51) Benkó Barbara (5) beszámoló (24) Blazsó Márton (3) bmx (4) bringapark (8) bringás (6) Bringasport (4) bringás póló (3) bringatúra (3) bringaverseny (27) Bubi (3) Buda Maraton (3) Buruczki Szilárd (3) Búr Zsolt (7) Citycross (3) Cseh Veronika (4) Cséri Szilvia (5) cyclocross (38) Danny MacAskill (3) Demeter Nikolett (7) díjátadó (4) Dósa Eszter (4) downhill (22) Drótszamár Fesztivál (12) Duna Maraton (5) e-bike (3) edzés (7) életmód (7) ellopták (3) Eplény (3) Erdőbénye (10) esés (5) EtyekCross (4) fat bike (5) Fehérkő-Lápa Hillclimb (6) fotó (4) futás (3) gerecse maraton (3) gyorszár (3) HegyiBringa (8) hegyikerékpár (58) ironman (3) Kassa (4) kerékpár (74) kerékpáros ruházat (3) kickstarter (3) kőbánya (32) Korda FIlmstúdió (4) kövérbringa (3) Magyar Kerékpársportok Szövetsége (4) magyar kupa (10) maraton (54) Mátra (6) Mátra Maraton (14) merida (4) Merkapt SE (9) Merkapt Sportközpont (12) mez (3) mezgyártás (3) MKSZ (12) mountainbike (7) mountainbike challenge (35) mountain bike (150) mozgásvilág.hu (9) MTB Piknik (9) nevezés (8) Nino Schurter (3) Nyugat Maraton Kupa (6) olimpia (4) olimpiai ötpróba (7) országúti (29) ötpróba (7) Parti András (6) Pedal MTB Tour (4) piactér (3) pincerendszer (9) póló (3) Polony István (4) Red Bull (3) rendelés (3) Rose (4) Salgótarján (6) Salzkammergut Trophy (23) Scott (4) SellarondaHERO (3) SHKE (4) Specialized (8) Strava (3) supercross (11) Szalay Péter (3) Szilvásvárad Maraton (5) Szlovákia (5) táplálkozás (6) teszt (4) tesztnap (6) Top Maraton (7) Tour de Balaton (6) Tour de Hongrie (3) Trek (7) túra (11) Underworld kupa (22) V4 (3) várgesztes (3) verseny (54) versenykiírás (13) versenysorozat (6) Vértesboglár (5) vértes maraton (5) Veszprém (4) videó (4) video (17) világbajnok (4) világkupa (9) villapark (3) visszahívás (3) Vuelta Sportiroda (9) Wouter Cleppe (4) XCO (12) Címkefelhő

A csinos magyar lány, aki Mexikóban lett vasember!

2014.11.29. 21:49 :: fulopmiklos

Demeter Nikolett Szegeden született, ám jelenleg Panamában él. Szűk két éve triatlonozik, mert a fejébe vette, hogy teljesíti a mexikói Cozumel szigeten rendezett ironman versenyt. A viadal napra pontosan egy éve volt, Niki azóta számos hasonló erőpróbán van túl és ahelyett, hogy jóllakott volna, még éhesebb lett a sikerre.

demeter nikolett 9.jpg

Egyik napról a másikra hogy lesz triatlonos valakiből?

Az, hogy triatlonozni fogok valóban egyik napról a másikra született meg bennem, viszont a sport mindig is az életem része volt, így nem előzmény nélkül történt mindez. Édesapám tanított meg úszni, amikor 4 éves voltam, attól a pillanattól kezdve a sport elválaszthatatlanul a részemmé vált. 11 éven keresztül úsztam napi rendszerességgel, majd 17 éves koromban elkezdtem vízilabdázni először a Szeged színeiben, majd pedig Budapesten az ASI Vasas csapatában.

demeter nikolett.jpg

A triatlon mikor „jött képbe”?

2012 év végén eldöntöttem, hogy szeretném magam próbára tenni egy hosszú távú triatlon versenyen. 2013 januárjában kezdtem el triatlonozni és kitűztem magam elé célul, hogy teljesítem a cozumeli ironmant. Ezért kezdtem el edzeni, de közben annyira beleszerelmesedtem a sportágba, hogy úgy döntöttem, a rövidebb távú versenyeken is elindulok.

Folyamatosan edzettem, készültem a tőlem telhető legokosabb és legegészségesebb módon. Számos rövid távú triatlonon és futóversenyen (5, 10, 30, 42 K) indultam, melyeket arra használtam, hogy ellenőrizzem, hol tartok a felkészülésben. Az eredményeimet látva kiderült, hogy “van bennem lehetőség”, így elkezdtem egyre többet és intenzívebben edzeni, folyamatosan javítva az időimen.

Kedvencem és specialitásom a hosszú távú Ironman versenyzés lett, de ezen kívül versenyzem sprint és olimpiai távon, elindulok nyílt vízi úszóversenyeken, futóversenyeken, duatlonon, aquatlonon, bármely olyan versenyen, mely valamilyen szinten a triatlonhoz kötődik.

"Az Ironman megszakítás nélküli 3,86 km úszásból, 180,25 km kerékpározásból és egy maratoni futásból (42,195 km) áll."

demeter nikolett_1.jpg
Milyen eredménnyel teljesítetted a mexikói versenyt?


2013. december 1-jén, Cozumel szigetén rendezett viadal volt az első teljes távú ironman versenyem, amit 10 óra 46 perces eredménnyel fejeztem be, ami óriási öröm volt számomra, hiszen előzetesen 12 óra körüli befutó időt kalkuláltam magamnak. A másik eredményem, ami büszkeséggel tölt el, hogy 2013-ban a Mexico City Maratonon 3 óra 32 perces eredménnyel teljesítettem, amivel kvalifikáltam magam a Bostoni Maratonra.

Mennyi edzésmunka áll az eredmények mögött, egy heted hogy áll össze?

A heti edzésórák száma nagymértékben függ attól, hogy épp milyen időszakban vagyok, és milyen versenyre készülök. Általában két sportágat csinálok egy nap, úszás és bringa vagy úszás és futás vagy bringa és futás. Heti egy nap pihenőnap, az átlagos heti edzésóraszám 25-30 óra között van, azonban a triatlon sportágai mellett jógázom is, hiszen nagyon fontos a relaxálás és a nyújtás a sérülések elkerülése és a flexibiitás megőrzése miatt.

demeter nikolett 7.jpg

Mennyire vagy profi, azaz a versenyzésből meg tudsz élni?

A profi szintű versenyzés a célom. Jelenleg egy hivatalos szponzorom van a Puma. Vagyis a versenyzés mellett dolgozom is, hiszen ez még nem elegendő arra, hogy csak ebből meg tudjak élni. Tudom, hogy a folyamatos fejlődés és az eredmények megadják majd a lehetőséget a szponzorok számának növelésére. De úgy gondolom, hogy mindenképpen fontos az, hogy az ember több lábon álljon, ezért a munka elmaradhatatlan része az életemnek. Ráadásul soha nem tudjuk, mikor történik bármi olyan dolog, ami miatt a sport háttérbe kell, hogy szoruljon.

Jellemzően merre versenyzel?

Nagyon szeretek utazni! A panamai versenyeken kívül ebben az évben versenyeztem az Egyesült Államokban, az elmúlt évben Mexikóban és Magyarországon is rajthoz álltam. A 2015-ös évre tervezem versenyeket az USA-ban, Közép- és Dél-Amerikában, valamint Európában is.

demeter nikolett 15.jpg

Mit lehet tudni a „civil” Demeter Nikiről?

Általános orvosként végeztem Budapesten. Nyolc éve a táplálkozás és prevenció területén dolgozom, mint táplálkozási tanácsadó. Az elmúlt években fő szakterületem a sporttáplálkozás, teljesítménynövelés. Nagyon boldog vagyok, mert a munkám szorosan összekötődik a sporttal, vagyis azt csinálhatom, amit igazán szeretek! Célom, hogy életstílusommal példát mutassak a lehető legtöbb embernek, és segítsek nekik táplálkozással és sporttal kapcsolatos céljaik megvalósításában.

Jelenleg Panamában élsz, hosszútávra tervezel kint?

2014 februárja óta élek Panamában, azért költöztem ide, mert a barátom panamai. Mondhatom, hogy hosszú távra tervezem, bár ez nagyon sok tényezőtől függ. Egyelőre biztosan maradok…

demeter nikolett 10.jpg

Mennyire szakadtál el a családodtól, az itthoni munkádtól?

Igazából kétlaki vagyok, hiszen a munkám egy része Magyarországhoz köt. A családommal igyekszem heti szinten tartani a kapcsolatot. Mielőtt megtervezem a hazautazásom időpontját, mindig megnézem az otthoni versenynaptárt. Szeretek otthon versenyezni, így boldog vagyok, ha éppen úgy tudom összehozni az otthonlétet, hogy valamilyen hazai verseny is beleférjen.

demeter nikolett 16.jpg
Mi alapvetően mountan bike-os blog vagyunk, így kérdeznénk a hegyibringához fűződő viszonyodról…


Nagyon kedvelem az úgynevezett extrém triatlon versenyeket, ahol az országúti vagy triatlon bicikli helyett mountain bike‐ot kell használni a helyszín adottságai miatt. Szeretek az átlagostól eltérő dolgokban részt venni. Szeretem az adrenalin-túltengést! Ebben az évben két montis triatlon versenyen indultam. Az egyik dimbes-dombos-hegyes-sáros-csúszós területen zajlott, a másik pedig a tengerparton, ahol homok és sár váltották egymást. Voltak esések-kelések, de ez elmaradhatatlan része a montizásnak.

demeter nikolett 4.jpg
Egyébként kiskoromtól kezdve bringáztam hobbi szinten, hétvégenként vagy a nyári szünetben. A versenyszintű kerékpározást 2013 januárjában kezdtem el. Ebben az évben nagy hangsúlyt fektettem a kerekezésre, sokat edzettem, az elmúlt évhez képest sokat fejlődtem. Természetesen messze még a cél, úgyhogy a kemény edzések és a felkészülés folytatódik, hogy még jobb lehessek. A tritalonon belül természetesen a legerősebb számom az úszás, de a kortársaimmal összevetve jól megülöm a helyem a nyeregben is!

Mik a terveid 2015-re?

2015-ben nagyobb hangsúlyt fogok fektetni a teljes távú ironman versenyekre, valamint az extrém kategóriába sorolható triatlon és futóversenyekre. Célom minden távon a saját időeredményem javítása, és minél több dobogós hely elérése mind hazai, mind pedig nemzetközi szinten.

Köszönjük a beszélgetést és további sok sikert kívánunk!

További képeket az alábbi galériában találtok, míg Niki sportolói Facebook oldalát ide kattintva éritek el. 

komment

Címkék: verseny életmód triatlon ironman hegyikerékpár Demeter Nikolett

A bejegyzés trackback címe:

https://mountainbike.blog.hu/api/trackback/id/tr46940431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása