Ez is volt már - random cikk

OLIMPIAI ÖTPRÓBA

- Mátra Maraton
- Velence Maraton

REGISZTRÁLOK!

Kövess minket a Facebookon is!

Strava

Komment

Címkefelhő

Ausztria (10) Bad Goisern (6) Balaton (8) baleset (24) beharangozó (51) Benkó Barbara (5) beszámoló (24) Blazsó Márton (3) bmx (4) bringapark (8) bringás (6) Bringasport (4) bringás póló (3) bringatúra (3) bringaverseny (27) Bubi (3) Buda Maraton (3) Buruczki Szilárd (3) Búr Zsolt (7) Citycross (3) Cseh Veronika (4) Cséri Szilvia (5) cyclocross (38) Danny MacAskill (3) Demeter Nikolett (7) díjátadó (4) Dósa Eszter (4) downhill (22) Drótszamár Fesztivál (12) Duna Maraton (5) e-bike (3) edzés (7) életmód (7) ellopták (3) Eplény (3) Erdőbénye (10) esés (5) EtyekCross (4) fat bike (5) Fehérkő-Lápa Hillclimb (6) fotó (4) futás (3) gerecse maraton (3) gyorszár (3) HegyiBringa (8) hegyikerékpár (58) ironman (3) Kassa (4) kerékpár (74) kerékpáros ruházat (3) kickstarter (3) kőbánya (32) Korda FIlmstúdió (4) kövérbringa (3) Magyar Kerékpársportok Szövetsége (4) magyar kupa (10) maraton (54) Mátra (6) Mátra Maraton (14) merida (4) Merkapt SE (9) Merkapt Sportközpont (12) mez (3) mezgyártás (3) MKSZ (12) mountainbike (7) mountainbike challenge (35) mountain bike (150) mozgásvilág.hu (9) MTB Piknik (9) nevezés (8) Nino Schurter (3) Nyugat Maraton Kupa (6) olimpia (4) olimpiai ötpróba (7) országúti (29) ötpróba (7) Parti András (6) Pedal MTB Tour (4) piactér (3) pincerendszer (9) póló (3) Polony István (4) Red Bull (3) rendelés (3) Rose (4) Salgótarján (6) Salzkammergut Trophy (23) Scott (4) SellarondaHERO (3) SHKE (4) Specialized (8) Strava (3) supercross (11) Szalay Péter (3) Szilvásvárad Maraton (5) Szlovákia (5) táplálkozás (6) teszt (4) tesztnap (6) Top Maraton (7) Tour de Balaton (6) Tour de Hongrie (3) Trek (7) túra (11) Underworld kupa (22) V4 (3) várgesztes (3) verseny (54) versenykiírás (13) versenysorozat (6) Vértesboglár (5) vértes maraton (5) Veszprém (4) video (17) videó (4) világbajnok (4) világkupa (9) villapark (3) visszahívás (3) Vuelta Sportiroda (9) Wouter Cleppe (4) XCO (12) Címkefelhő

"A Tátra fölött villám, vad mennydörgés csattan!"

2014.08.14. 23:58 :: fulopmiklos

Kezdjük is gyorsan egy tanulsággal, amely a beszámolók írására vonatkozik: a poszt írása közben rájöttünk, hogy egy jó versenyről sokkal nehezebb írni, mint egy rossztól. Ez pedig jó volt. Ezért nehéz volt megírni. De elkészült. És itt van!

Az idei szezonunk középpontjában az Intersport Marathon Serie (korábban Inter-Mountain-Series) versenyek állnak, így a versenynaptár tervezésekor egyből fix helyet kapott a sorozat 5. állomása, a Magas Tátra (vysoké Tatry) lábainál fekvő Horal MTB maraton. Mivel még sohasem jártunk/bringáztunk a környéken, így nem volt kérdés, hogy nevezünk és a kellemeset összekötjük a hasznossal, növelve a szlovák vendégéjszakák számát, maradtunk kicsit túristáskodni is.

horal mtb maraton 2014 3.jpg

A maratonról röviden pár szó: „Pravý vysokohorský cyklomaratón v oblasti Kráľovohoľských Nízkych Tatier. Najvyšší bod: Kráľova Hoľa 1946 m! Na jej vrchol sa účastníci dostanú po absolvovaní 12 km dlhého stúpania s prevýšením 1000 m. z obce Šumiac.„

Lássuk mi szerepel az étlapon, azaz milyen távok közül választhatnak a a résztvevők:

HORAL Dejzi: 17 km (szintemelkedés 350 m) –gyerekenek, bár ezt inkább lefutnám, mint letekerném.
HORAL Ízi: 28 km, (800 m ) – már a nevében benne is van, hogy easy/Izi.
HORAL Senzi: 43 km, (1600 m) – kezdő maratonistáknak.
HORAL Lejzi: 73 km, (2300 m) - a tipikus (lazy, khmmm...) maratonistáknak, azaz nekünk.
HORAL Krejzi: 134 km, (4200 m) – az elvetemülteknek, vagyis crazy/krézi.

Maraton mellett még van egy 3 napos Horal Tour nevezetű rendezvény is, ami első nap egy rövidebb (40 km-es) kerékpáros túrából, második nap a versenyző által választott, a fenti 5 táv valamelyikének teljesítéséből, vasárnap pedig aki még bringára bír ülni egy könnyed kis XCO-t kell abszolválnia.

A hét elején még megfordult a fejünkben, hogy átnevezünk a 134-es Krejzire, és több napig tartott, mire sikerült eme kósza gondolatot elhessegetni magunktól. Túl sok mindenkitől hallottunk túl sok jót a hosszú távról, így nehéz volt a döntés. Amúgy is nehezen tudtuk elképzelni, hogy az A és a B táv közötti rövid, 60 km-es szakaszba hol fér bele még plusz 2000 méter szint. Idén erre számunkra nem is derült fény, de ami késik, az nem múlik! Végül győzött a józanész és maradtunk az eredeti tervnél, a B (lusta) távnál, és ez utólag jó döntésnek bizonyult.

horal mtb maraton 2014 20.jpg

Na de térjünk vissza az elejére:

Az utazás autópálya hiányában elég hosszúra sikeredett, de egyáltalán nem telt unalmasan, látnivaló akadt bőven. Miután sikerült túlélnünk a rossz minőségű utak garmadáját, a hullámvasutazást a hegyi szerpentineken, majd a gombát és mindenféle bogyókat áruló helybeliek támadását a falvakban, élve megérkeztünk Poprádba. Még aznap sikerült átvenni a rajtcsomagot, majd elfoglalni a helyi – állítólag világhírű - Aquapark szomszédságában levő szállásunkat. A közelben húzódó Magas-Tátra vonulatai pedig egyszerűen mesések voltak, bár nem sok jót ígérve, csak időnként mutatták meg magukat a felhők mögül előbukkanva.

Másnap reggel fél 8-kor már a rajt-cél területen készülgettünk, szerencsére gyönyörű napsütésben. A reggeli hűvös ellen felvett aláöltöző hipersebességgel le is került rólunk, habár az előző napok esőzései és Reznik Sanyi bölcs szavaira hallgatva felraktuk mi is a sárvédőket, és betáraztunk láncolajjal.

Mivel az utóbbi időben a kulacsokat nem tudom rendeltetésszerűen használni - ugyanis mielőtt innék belőle, előtte elhagyom valahol -, bebiztosítottam magam, és megkértem Sanyi barátnőjét, Hajnit, hogy adjon fel a pályán kulacsot nekem, hátha megint elreptetem őket valahol.

Pontban 9-kor dördült - szó szerint - a rajtpisztoly. Itt azért kicsit komolyabb volt a rajt, mint a Stupaván, egyből megindult jó tempóval a mezőny. Haladtunk is szépen az első technikásabb emelkedőig, ahol sokaknak a kerékpárkezelési tudása ki is merült, és egyből leszálltak tologatni. Grrr… Pedig ott még igazán sár sem volt. Tomi itt sajnos már kezdett kikerülni a látómezőből. Körülbelül 5 km után kezdett érdekesebbé válni a történet, elég komoly mennyiségű folyós sáron, vagy éppen lefele csordogáló patakon vitt a pálya, karvastagságú gyökereken, komoly méretű köveken és gombászó néniken/bácsikon keresztül.

horal mtb maraton 2014 5.jpg

Innen minden volt csak pihenés nem, még lefele sem lehetett kicsit fellélegezni, mivel oda kellett ám az igazi koncentráció, hogy az ember a nyeregben tudjon maradni. Jó néhány embernek sajnos ez nem sikerült, néha én is a triatlon új verzióját űztem: kerékpár, terepfutás és gyorskorcsolya, néha egyszerre mind a három. Igazán nagy tempót nem lehetett menni, mert nagyon kellett figyelni, és a sár sok helyen annyira megfogta a kereket, hogy alig lehetett haladni.

A táv második felére szerencsére kezdett kicsit szikkadni a talaj és már könnyebb volt tekerni. Ekkorra már én is eléggé bemelegedtem, és megszoktam a körülményeket, ezért sikerült tempót váltanom és kicsit felgyorsulni. Ez annak is köszönhető volt, hogy egy ponton hirtelen becsatlakoztak a C táv második fele, akiket muszáj volt folyamatosan előzni, különben erősen hátráltatták volna a B távos mezőnyt.

horal mtb maraton 2014 6.jpg

Frissítőpontokra itt sem lehet panaszunk, gyümölcs, csoki, Horalky(!), kuglóf, pogácsa, hagyma (?), vagyis minden volt. Rajtcsomaghoz tartozó szintrajz mérnöki pontossággal tartalmazott mindent: frissítőpont, checkpoint, mentő.

Pályajelölés: őszintén bevallom, először nem értettem, hogy miért vannak lefújva olyan sokféle színnel a kövek a pályán. Gondoltam, de rendesek, lefújtak minden kisebb-nagyobb követ, nehogy elessünk. :) Aztán rájöttem, hogy az a pályát jelöli, adott távhoz adott szín tartozott. Ahol nem tudtak szalagot felkötni, ott az utat festették meg - minden távot más-más színnel jelölve-, ahol az utat nem tudták megfesteni, ott a köveket festették ki szintén különböző színekkel. Csillagos ötös jár ezért!

horal mtb maraton 2014 4.jpg

Szervezők úgy gondolták, hogy a versenyt végére tesznek egy kis csavart. A tavalyi Kitzalp VB-re emlékeztető módon az utolsó km-eket az XCO pálya gyökerekkel és letörésekkel teli szekcióin kellett abszolválni. De itt már örültem, tudtam és éreztem, hogy vége lesz, mivel az orromat menet közben megcsapta a rajt-cél területről szálló sült kolbász illata! :) (Tomi: bocs de én a sört kerestem!)

Előzetesen úgy terveztem, hogy 5 órát fogok menni, de valahogy a pálya rövidebb lett – a félreértések elkerülése végett, nem rövidítettem le -, így 4óra 26 perc alatt beértem a célba. Végig a saját tempóban haladtam, és inkább arra hajtottam, hogy a bringám és én épségben beérjünk, főleg mivel Tomi azzal rémisztgetett, hogy valamelyik ösvényen majd elém ugrik egy medve. Habár erre az esetre volt mentő ötletem: ha a medve szereti a mézet, akkor talán a gél is bejön neki, de ezt lehet, hogy csak én gondolom így. Szerintem megkérdezem Bear Gryllst, hátha tudja igazolni az elméletem.

Mivel ezen a távon a hölgyeknél összesen egy kategória van (nincs elit, nincs master 1-2-3-4-5-6…), így nem kellett sokat logisztikázni az eredményeken. Az eredménylistát elnézve, nem éppen az én korosztályomból volt a női indulók nagytöbbsége. Nem is értem hova tűntek a szlovák lányok, azok a lányok, akiknek ennyire szuper terepen lenne szerencséjük edzeni.

horal mtb maraton 2014 0.jpg
Tomi 28., Reznik Sanyi 11. lett a Muzi 19-39 kategóriában. Mindketten nagyon jó időt mentek, hozzám képest meg főleg!

Az eredményhirdetés 6 órára volt meghirdetve, ami pontban el is kezdődött. Érdekesség, hogy az eredményhirdetésben érdekeltek/nem érdekeltek nagy része ottmaradt teljesen az esemény végéig, ami talán a komoly tombola nyereményeknek is köszönhető volt.

Az én nyereményem egy Horal Winner mez volt, amivel hazahozhattam az egész Magas Tátrát, egy nagy kupa és a hab a tortán: egy hétvége egy 4 csillagos szállodában, két fő részére. Juhuuu, megvan a nyaralás!:)

Mind a szervezésen, mind a nyereményeken látszott, hogy több nagy szponzor áll a háttérben, élükön a Skodával, akik úgy tűnik, komolyan gondolják a társadalmi felelősségvállalást – anyagi szempontból is…

horal mtb maraton 2014 2.jpg

Másnap sem tétlenkedtünk: mivel a terepduatlon OB vészesen közeleg, itt az ideje nekiállni a futó edzéseknek, és erre a legtökéletesebb terep a Csorba tó és környéke. Ha esetleg ismét jön az a bizonyos medve, akkor még résztávozásra is van lehetőség. Kell ennél több? :)

pozor medve.jpg
A rendelkezésre álló idő maximális kihasználása okán, a délutáni program pedig a Lomnici nyereg meghódítása volt! Na, nem bringával, hanem sífelvonóval. Kissé aggasztó volt, amikor a nyitott libegőn ülve felettünk dörgött-villámlott. De úgy voltunk vele, ha megered, akkor innen se le-se fel, így beletörődtünk a sorsunkba, hogy legalább szép helyen, a hegyoldalban lakó, kis füttyögő mormoták között halunk meg. Egyébként meg kemények vagyunk és bírjuk az esőt!

horal mtb maraton 2014 7.jpg

Aztán szerencsénk lett, és elfújta a szél a felhőket az esővel együtt, mondjuk az is segített, hogy a dörgő fergeteg jóval a nyereg 2200 méteres szintje alatt volt. A hegytetőn állva elgondolkodtunk, hogy ha bevállaltuk volna az előző napi 134 km-es távot, akkor bringával kellett volna nagyjából ilyen magasságokba törni. Khm… erre inkább jobb lesz rendesen felkészülni, és egy év múlva már tapasztaltabban lehet szembenézni a Király-heggyel (Král’ova hol’a) is.

horal mtb maraton 2014 1.jpg
Érdemes lesz a magyar versenyzőknek odafigyelni erre kis szlovák maratonra, ugyanis az idei rajtcsomag-pólójukon megjelent egy érdekes információ:

horal mtb maraton 2014.jpg

Az eredmények pdf-ben ide kattintva letölthetők.

Beszámoló: Cséri Szilvia, Káldi Tamás

komment

Címkék: maraton mountain bike Szlovákia Cséri Szilvia Horal MTB Maraton

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.