Helyszűke és kihasználatlanság miatt keresi új gazdáját Dósa Eszter, többszörös mountain bike Magyar Bajnok két csúcsgépe, egy össztelós monti és egy országúti szépség, amelyek többet érdemelnek attól, hogy a falnak támasztva porosodjanak. A bringákat Eszti mutatja be...
A monti: Scott Spark RC
Ez az a gép, amivel 2013 őszén a UCI Marathon Series világranglista élére(!) kerültem, úgy, hogy közben több országban (pl. Lettország és Malajzia) dobogósként végeztem, sőt, a horvátországi futamot megnyerve még a Himnuszt is lejátszották a tiszteletemre! Szóval nagyon tud a bringa – nekem már csak edzenem kellett. ;-)
Mi az, amit a legjobban szeretek benne? Az elöl-hátul 120 mm-t mozogó telókat, ugyanis általuk a lefeléken percekkel javultam, hiszen a bringa szinte “kisimítja” a terep egyenetlenségeit. Arról nem is beszélve, hogy a (ciprusi) hatalmas sziklákkal tarkított pályákon úgy ment, mint a gyík, nekem csak a kapaszkodnom kellett a kormányba. Emellett nem gondoltam volna azt sem, hogy a köves, gyökeres hegymenetek is ennyire “sima ügy” lesznek. A terepviszonyok változását pedig a Twinloc-kar egy vagy két kattintásával, pillanatok alatt le tudtam követni – egyetlen ujjmozdulattal, a markolatot el sem engedve.
A bringa állapotáról:
A 2013-as esztendő végén teljes, nagy generált kapott: teljes csapágycsere a forgáspontokban, új hátsó rugóstag, lecsekkolt első teló. Tehát teljesen versenykész állapotban, fűtött szobában van tartva. Mivel versenyzésre használtam, ebből eredően karcok vannak rajta, de semmi komoly.
Pár gyári alkatrészt (Ritchey WCS karbon kormány-stucni kombó, ill. első tárcsa) súlycsökkentés végett lecseréltünk. Az első tárcsát visszatettük, tehát új, az eredeti kormány vágatlan. A specifikáció az általam kedvelt konfigurációt tartalmazza, de igény esetén a gyári alkatrészekkel is vihető. A bringázoz jár cserekerékszett is, ami egy American Classic MTB 26 Tubeless Disc modell.
A 9,9 kg-os különleges bringához pedig egy különleges ajándék is jár: olyan bajnoki mez, amit vele szereztem meg! :-)
Az országúti szépség: Planet X
Aki ismer, tudja, mennyire kék-mániás vagyok, asszem, esztétikai szempontból sem hagy kívánni valót maga után a kerékpár, a 7,2kg-os súlyról nem is beszélve. A jobb fékváltókar szinte zsír új, ezért is más a dizájnja, de ha fontos a szimmetria, Sram Rival ezüst fékváltókar szettel is vihető. Az első kerék 2 felütés után javítva volt, a hátsó fékfelülete kopott, de még jó pár ezer edzéskilométer bennük van. Igény esetén további opciók elérhetőek, pl. vadonatúj szingós kerékszett.
Edzettem és versenyeztem is vele, nem sokon múlt, hogy 2013-ban Időfutam Bajnok legyen. Triatlonon és országúti versenyeken is remekül teljesített, de a hegymeneteket szereti a legjobban: a Kékest 44:26-os idővel hódítottuk meg 2013-ban.
A kerékpárok 155 és 175 cm közötti magasságú bringások számára ideálisak. Akiket a részletes specifikáció is érdekel az Dósa Eszter honlapján minden információt megtalál a gépekről.
Komment